Més informació [ Selecci���� | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0013933   L'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT D'ALUMNES DEL CENTRE EDUCATIU DES D'UNA MIRADA NEUROPSICOPEDAGÒGICA
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   9/10/2023 - 8/7/2024 (80 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundacio Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia
  
   El curs es fa fora de l'horari lectiu del professorat (normalment els dissabtes de 9:00 a 14:00)
  
Inscripció   01/09/2023 - 09/10/2023
  
Cost matrícula (Euros)   2500
  
Descripció i   Metodologia:   Es tracta d'un curs professionalitzador quant a adquirir competència en l'atenció a la diversitat en un centre educatiu fonamentat en les bases neuropsicopedagògiques que aporten consistència, rigorositat i cientificitat a l'acció educativa de qualsevol nivell: infantil, primària o secundària. La metodologia és completament individualitzada de manera que s'assigna a cada alumne un tutor-supervisor per tal d'aconseguir al màxim que hi hagi un aprenentatge competencial dels continguts, és a dir, un domini i automatització de la seva aplicació a la pràctica. És per això, per garantir aquest seguiment i supervisió tan acurats i individualitzats que, com hem esmentat a la presentació, el nombre màxim d’estudiants per cada edició és de 12. El nombre d'hores de treball personalitzat i pràctic que s’indica són orientatives i fixen un mínim per garantir que s’assoleixi la capacitació que persegueixen aquests estudis de màster tan professionalitzadors. Ara bé, si l’estudiant vol, pot dedicar tantes hores com vulgui a aplicar els coneixements que vagi adquirint i gaudirà de la corresponent supervisió individualitzada.
Es farà la difusió a través de les xarxes socials: Instagram, twitter i facebook. També s'enviarà un email a totes les persones que van cedir el seu email a la Fundació Carme Vidal, seguin el protocol de protecció de dades personals.
  
Objectius   1)Establir les bases d'un marc teòric de referència del procés d'aprenentatge per a l'atenció de tots els alumnes en el marc d'un sistema inclusiu i des d'una mirada neuropsicopedagògica. Aquest objectiu general inclou els següents objectius específics:
- Aprofundir en els models inclusius per a l'anàlisi de les polítiques, cultures o pràctiques del centre: Index per a la Inclusió, DUA.
- Establir processos per a l'acollida, tutoria, educació emocional i el procés d'adaptació del medi escolar.
- Dominar els mecanismes que facilitin la necessària col·laboració entre diferents professionals implicats en els processos d'aprenentatge de l'alumnat.
- Adquirir competència en entendre els sistemes familiars i els recursos que facilitin la necessària comunicació centre educatiu-família.
- Aprofundir en els processos d'aprenentatge en l'assoliment dels continguts i en l'avaluació de les competències dels diferents àmbits.
- Aprofundir en les bases que sustenten el desenvolupament integral de l'infant des dels àmbits cognitiu, emocional, lingüístic, psicomotriu i també les relacions socials.
2) Adquirir competència en l'aplicació d'aquelles mesures, procediments, recursos i suports per a una atenció individualitzada i inclusiva de tot l'alumnat, tenint en compte, l'organització de l'aula per afavorir l'atenció personalitzada, graduació de l'aprenentatge i afavorir el control de conducta junt amb l'autoregulació emocional de l'alumne, atenció completament individualitzada i personalitzada i ús de les noves tecnologies per afavorir tant l'accés a la informació com per afavorir la comunicació interpersonal.
3) Ser competent en conèixer i aplicar les mesures i suports que han de permetre atendre l'alumnat que presenten dificultats concretant-se en: trastorns de relació i comportament, altes capacitats, discapacitat intel.lectual, visual, auditiva o motriu, trastorns per dèficit d'atenció amb o sense hiperactvitat i, en tots els casos, saber confeccionar els corresponents plans de suport individualitzat de manera que s'ajusti i es personalitzi a cada alumne/a en funció de les característiques pròpies, els seus processos cognitius específics i la valoració del seu bagatge emocional.
  
Continguts   1. Fonaments teòrics del procés d'aprenentatge per a l'atenció de tots els alumnes en el marc d'un sistema inclusiu:
- Models per a l'anàlisi de les polítiques, cultures o pràctiques del centre (Índex per a la inclusió,DUA).
- Característiques, procediments i recursos per a l'acollida, l'acció tutorial, l'educació emocional i el procés d'adaptació al medi escolar vetllant per a la maduració emocional que atorgui benestar i qualitat de vida.
- Mecanismes i aspectes a tenir en compte en la imprescindible col·laboració entre diferents professionals que intervenen en el procés d'aprenentatge de l'alumne.
- La família: sistema relacional familiar. Pautes i recursos comunicatius per a una relació positiva entre centre educatiu i família
- Procés d'assoliment i avaluació de les competències dels diferents àmbits.
- Bases neuropsicopedagògiques del desenvolupament cognitiu, lingüístic i psicomotor des d'una concepció integral de l'alumnat, així com la maduració emocional i l'aprenentatge de l'autoregulació emocional a les diferents edats. Recursos i estratègies educatives
2. Mesures i suports per a l'atenció personalitzada dels alumnes.
- Organització d'aula per afavorir l'atenció personalitzada.
- Sistema de mesures i suports - d'aula i centre- de nivells diferenciats en aspectes d'aprenentatge i regulació del comportament.
- Metodologies que afavoreixen la personalització de l'atenció educativa.
- Disseny d'activitats d'aula que afavoreixin la personalització de l'atenció educativa.
- Inclusió digital com a accés a la informació i com a eina de comunicació.
3. Mesures i suports per atendre els alumnes amb dificultats/ trastorns de comunicació i llenguatge.
- Mesures i suports per atendre els alumnes amb dificultats/ rastorns de relació i comportament, amb altes capacitats, amb discapacitat intel·lectual, auditiva, visual o motriu, amb dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat.
- Confecció, seguiment i avaluació dels plans de suport individualitzats (PI).
  
Formador/a   Jordi Baus Roset
  
Avaluació   Examen tipus test per a cada mòdul amb la superació del 80% de preguntes encertades i realització d'un treball final
  
Requisits de  certificació   Docents de tots els nivells, psicopedagogs, pedagogs, mestres especialistes de pedagogia terapèutica i audició i llenguatge.
  
E-mail   info@fcarmevidal.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 12/07/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).